Er gaat niets boven het drinken van wijn uit een goed gemaakt wijnglas-David Kong, oprichter van Glasvin, gelooft dat dit waar is. In ons gesprek met Kong deelde hij: “Toen ik in New York woonde, zou ik uit echt geweldige wijnglazen drinken in leuke restaurants en ze zouden echt licht en dun zijn. Maar het grootste probleem met hen was dat ze erg duur waren. ” Van daaruit maakte Kong het zijn missie om wijn te drinken toegankelijker te maken zonder het ontwerp op te offeren.
In 2019 werd Glasvin geboren. Meer informatie over dit in New York gevestigde Stamwarebedrijf dat handgemaakte, handgeblazen wijnglazen maakt die worden opgelopen om indruk te maken en geprijsd om te breken. Lees meer over de missie en waarden van Glasvin hier en winkelt het glaswerk op onze Coravin marktplaats.
Bekijk de video en bekijk het volledige transcript hieronder.
Handgeblazen glaswerk voor elke wijndrinker van Glasvin
Lindsay Buck, Coravin: Vandaag praat ik met David Kong, oprichter van Glasvin, wiens producten we op onze markt brengen Coravin.com. Glasvin werd door Food & Wine Magazine uitgeroepen tot een van de beste producten van 2020. Welkom, David.
David Kong, Glasvin: Bedankt dat ik hier mocht zijn.
POND: Hoe heb je deze kloof op de markt ontdekt voor toegankelijk, handgeblazen glaswerk?
DK: Allereerst bedankt dat je me in de serie hebt. En ik wilde gewoon beginnen met te zeggen: ik hou van Coravin. Ik heb gebruikt Coravin Want, denk ik, vijf jaar - heel vroeg van toen je begon en ik gebruik het waarschijnlijk elke dag. Ik heb het altijd bij de hand. Net als u is ons hoofddoel om wijn drinken toegankelijk te maken voor een groter aantal mensen. Toen ik in New York woonde, zou ik hier echt uit drinken Geweldige wijnglasseS in deze echt leuke restaurants en ze zouden echt licht en dun zijn. Maar het grootste probleem met hen was dat ze erg duur waren. Ze waren waarschijnlijk $ 60 per stengel, wat een behoorlijk stuk is. Voor mij, vooral omdat ik in wijn ging, dacht ik echt aan hoe we iets konden creëren dat vergelijkbaar zou zijn in kwaliteit en voelen om de drinkervaring echt te verhogen, maar dat toegankelijk te maken voor een veel bredere categorie consumenten.
POND: Ja, absoluut. Je hebt een mooi product. Kun je praten over het verschil tussen machinaal geproduceerd glaswerk en met de hand geblazen? En op welke manieren verbetert handgeblazen glas de drinkervaring?
DK: Dat is een geweldige vraag. Dat is echt de kernwaarde waarvan we denken dat ons product consumenten brengt. Zodra u een handgeblazen wijnglas hebt gebruikt, is het echt moeilijk om terug te gaan naar machine gemaakt glaswerk. Je kunt met een handgeblazen glas zien, de stengel is echt, heel dun. Dus als je het vasthoudt, is het heel gemakkelijk om gewoon met twee vingers vast te houden en dan wervelen je het de hele nacht. Het is een stuk eenvoudiger om te wervelen. Het is waarschijnlijk ook de helft van het gewicht van andere bril - hoewel je, als je eruit drinkt, meer denkt aan de wijn en de mensen waar je in de buurt bent. Het glas is niet langer een belemmering voor je geniet van de wijn en praat met je vrienden. Het is bijna alsof je je hand aanraakt omdat het zo licht is.
POND: Absoluut. Het is een beetje minder tussen u en uw wijn, toch?
DK: Precies.
POND: Heb je een ontwerper? Hoe bepaal je hoe het glaswerk eruit zal zien?
DK: Ja, we hebben een ontwerper - ik ben het. Ik ben geen echte ontwerper, maar ik praat met veel sommeliers, veel mensen die wijn begrijpen, mensen die van wijn houden, en we praten in de eerste plaats met onze klanten om te bespreken wat ze nodig hebben. De belangrijkste principes die we hebben zijn de principes van elk goed ontwerp, wat dingen zijn als eenvoud en elegantie en schoonheid en functionaliteit. We brengen dat allemaal in om iets te maken dat we erg blij zijn om met onze klanten te delen.
POND: Dat is een goede filosofie. Wanneer en waarom besloot u op maat Glaswerk te doen?
DK: Het begon toen we wat inkomende inkomende kregen. We hebben klanten gehad die echt van ons glaswerk hebben genoten, en ze bezitten bedrijven, en ze vroegen zich af of we hen wel of niet konden helpen hun verkoop te verbeteren of iets exclusiefs en interessants te bieden. Kortom, iemand van Andere helft brouwen kocht een van onze bril voor zijn wijndrinkbehoeften en hij dacht: "Dit zou echt een geweldig product zijn om [onze] klanten aan te bieden." Gedurende een periode van een paar maanden werkten we samen met andere halfbrouwerij om een aangepast glas te maken en verkocht het voor de kerstseizoen. Ik denk dat het op één dag uitverkocht was - dus het was een enorm succes.
De met de hand geblazen, aangepaste glaswerkmarkt is achtergesteld. Het is echt moeilijk voor machine -gemaakte bril om op maat te worden gemaakt, omdat de productieruns zo groot moeten zijn en de meeste van deze bedrijven echt echt honderden of duizenden glazen nodig hebben. Dat is waar we echt geweldig zijn, omdat we kunnen maken wat je wilt, in elke vorm, en tegen verschillende prijzen en kwaliteitsniveaus. En we kunnen ze in echt kleine productieruns maken.
POND: Dat is echt cool. Daar hoort je niet veel over. Denkt u dat dat een groot groeipunt van uw bedrijf is?
DK: We denken dat het een heel groot deel van ons bedrijf zou kunnen zijn. Op dit moment zou ik zeggen dat het een vrij klein deel van het bedrijf is. Maar we hebben mensen laten reiken om om champagne -bril of Madeira -bril te vragen en dus zullen we met hen samenwerken om het te maken. Als we dan denken dat het product commercieel potentieel heeft, kunnen we het massaal produceren en verkopen aan al onze klanten.
POND: Dat is waarschijnlijk een meer kosteneffectieve manier. Dus, hoe gaat het met je? Zijn de bewerkingen helemaal gewijzigd tijdens de pandemie?
DK: Dat is een geweldige vraag. Het probleem is dat we onze producten in principe begonnen te verkopen aan het begin van de pandemie, dus we hebben niets om het pandemische leven te vergelijken met een pre-pandemisch leven omdat we zo'n jong bedrijf zijn. Maar we weten dat veel mensen, zoals jij en mijzelf, niet meer naar restaurants gaan. Dus we proberen die ervaring mee te nemen die ze anders zouden hebben gekregen in een leuk restaurant thuis. We denken dat onze wijnglazen een geweldige manier zijn om dat te doen.
POND: Absoluut. Dus onze bedrijfsmissie op Coravin is om de manier te veranderen waarop de wereld wijn ervaart. Wat is je favoriete wijnervaring?
DK: Het is geweldig dat dat je motto is, want dat is ook een soort van ons motto. We willen zoveel mogelijk mensen [mogelijk] beter ervaren door een bril van een hogere kwaliteit te gebruiken - ik denk dat het de gemakkelijkste manier is om uw wijndrinkervaring te verbeteren.
Ik denk dat het ding dat iedereen moet doen als ze van wijn houden, is om een fietstocht door te maken Bourgogne. Dat is degene [van mijn favoriete wijnervaringen] en dat is waarschijnlijk mijn favoriete vakantie aller tijden. Ik werkte op dat moment in financiën en het was een lang weekend en weet je, je krijgt niet veel vakanties. Wat ik deed was dat het slechts een tweedaagse reis was. Ik kwam bij Changy en fietste toen naar Dijon via Beaune. Het was een tweedaagse fietstocht en we dronken veel wijn en het was absoluut een super idyllische ervaring.
POND: Klinkt ongelooflijk. Is er iets aan de horizon voor Glasvin dat u onze klanten wilt aansluiten of vertellen?
DK: We hebben zojuist een karaf aan onze lijn toegevoegd, dus nu hebben we vier verschillende wijnglazen, plus een karaf. Maar we nemen voortdurend de feedback van onze klanten en nadenken over welke nieuwe producten ze moeten toevoegen, dus het zou me niet verbazen als we de komende zes maanden nog een paar interessante producten introduceren.