Raghni Naidu, eigenaar en oprichter van Naidu wijnen, komt van een familie van entertainers die veel vreugde hebben gevonden in het delen van eten, ervaringen en verhalen met de mensen om hen heen. Raghni, opgroeien in Punjab, India, herinnert zich dat vele unieke en weelderige etentjes worden georganiseerd door haar ouders. Haar moeder, een vrouw die graag speciale zaden tijdens haar reizen verzamelde, zou dingen als Radicchio of Oregano (dingen die op dat moment in India werden gekweekt) in haar tuin in India zaaien om extra pracht aan haar borden toe te voegen.
Het was hier, in Punjab, dat Raghni's vreugde voor het maken van herinneringen rond eten en wijn werd geboren.
Journey to California Wine Country
Er is veel gebeurd tussen het leven in Punjab en het maken van wijn in Sebastopol, Californië. Op 18 -jarige leeftijd verhuisde Raghni naar Melbourne, Australië, in een zoektocht naar onafhankelijkheid, avontuur en inspiratie. Het was in Melbourne dat ze haar man, Kaushick Naidu, ontmoette. Het paar at goed, reisde veel en ontwikkelde een liefde voor wijnlanden over de hele wereld. Uiteindelijk gingen ze naar San Francisco - waardoor de Bay Area hun voor altijd thuis was met hun twee kinderen en Boston Terrier, Aussie.
Zelfs met een liefde voor wijn- en wijnland, was het starten van een wijnmerk niet altijd de bedoeling van Raghni. Het was op een gezinsreis van Monte Carlo naar Barcelona via Les Baux-de-Provence dat ze eindelijk begon te denken: "We kunnen dit doen." De reis dwong haar om te beginnen met het zoeken naar een vergelijkbare omgeving thuis in de glooiende heuvels van Noord -Californië en uitgestrekte wijngaarden. Kort daarna kwam ze een Pinot Noir-wijngaard tegen die eerder eigendom was van een tweede generatie Italiaans Amerikaans paar en, een paar handtekeningen later, was het van haar.
Over Naidu wijnen
Naast de familienaam, vertegenwoordigt Naidu Wines: "Het creëren van je eigen pad door je dromen en passies te volgen met een enorme hoeveelheid hard werk, doorzettingsvermogen en gruis - terwijl je altijd herinnert om het vooruit te betalen."
Als immigrantenvrouw snijdt Raghni een ruimte binnen de wijnindustrie voor dromers zoals zij. "Als een van de eerste vrouwelijke immigrantenwijnmerken voel ik absoluut een gevoel van verantwoordelijkheid, niet alleen om mijn cultuur te vertegenwoordigen, maar ook voor de verbazingwekkende en diverse immigrantengemeenschap die de ruggengraat van deze industrie is."
"Persoonlijk gezien is het uiterlijk van trots, bewondering en aanmoediging die ik in mensen zie wanneer ik mijn verhaal met hen deel, iets dat heel ontroerend is voor mij," voegt ze eraan toe. "Ik geloof dat mijn reis net is begonnen en ik heb een lange weg voor me."
Ons gesprek
We vroegen Ragni om meer te delen over Naidu -wijnen en hoe het ontstond. Lees hieronder ons volledige gesprek en neem dan even de tijd Winkel Naidu wijnen.
Je besloot om door te gaan met je plannen om Naidu wijnen te lanceren in mei 2020, zelfs nadat de hele wereld werd gesloten. Wat gaf je het vertrouwen om je aan je plan te houden? Hoe kwam je over de angst om je beste voet naar voren te brengen?
Raghni Naidu: Ik denk dat het lanceren van een merk op zichzelf een uitdaging is om te doen, maar het lanceren van een consumentenmerk dat kopersbetrokkenheid vereist tijdens een pandemie was "Next Level".
Ik kreeg veel aanmoediging van mijn man die uit de eerste hand het enorme harde werk zag dat ik al had gedaan. Hij moedigde me aan om door te gaan ondanks de uitdagende situatie, en herinnerde me eraan dat uitdagingen in verschillende vormen en maten zullen blijven komen en dat zal zijn Veel op mijn reis. Er waren fysieke en tastbare uitdagingen, dus veel dingen waren mijn controle buiten. Ik had geen andere keuze dan de situatie echt te omarmen en te accepteren en er het beste van te maken; Ondernemerschap omvat immers dat uitdagingen het overwinnen en berekende risico's nemen.
Ik besloot de situatie te accepteren en er het beste van te maken. Ik wist dat als er één ding was dat ik controle had, het de hoeveelheid hard werken was die ik kon doen en dat was iets dat niemand - zelfs geen wereldwijde pandemie - van me kon afnemen.
Als het eerste vrouwelijke Indiase immigrantwijnmerk, voel je je een gevoel van verantwoordelijkheid?
RN: Als een van de eerste vrouwelijke immigrantenwijnmerken voel ik absoluut een gevoel van verantwoordelijkheid, niet alleen om mijn cultuur te vertegenwoordigen, maar ook voor de verbazingwekkende en diverse immigrantengemeenschap die de ruggengraat van deze industrie is.
"Ik geloof dat immigrantenwerkers de ware onbezongen helden van deze industrie zijn," voegde ze eraan toe. “Er is zoveel backend -werk dat nooit het oog van de consument ontmoet, veel van dit werk wordt gedaan door werknemers waar ik veel respect voor heb. Ik hoop hun werk tijdens mijn eigen reis te benadrukken. "
Persoonlijk gezien is het uiterlijk van trots, bewondering en aanmoediging die ik in mensen zie wanneer ik mijn verhaal met hen deel, iets dat voor mij erg ontroerend is. Ik geloof dat mijn reis net is begonnen en ik heb een lange weg voor me. Ik wil echter mijn ruimte claimen en gehoord worden en mensen laten weten dat mijn verhaal bestaat en dat het ertoe doet en dat ik misschien niet past in de traditionele rol van een Amerikaanse vintner, maar hier ben ik! Ik ben in alle opzichten een "buitenstaander" en ik ben dit gaan accepteren, maar ben er niet bang voor. Ik marcheer vooruit, bereid om elke stap van de weg te leren, maar ben gericht op succesvol zijn.
Zijn er andere "buitenstaanders" waarnaar u in de wijnindustrie opkijkt?
RN: Merry Edwards Was ooit een "buitenstaander", maar nu heel erg een industriële legende. Haar verhaal inspireerde me omdat ze een pad minder reisde. Ze was oké om de enige vrouw te zijn in haar tijd om te kiezen om te doen wat alleen mannen werden gezien als succesvol in het doen. Ze had veel ups en downs op haar reis, maar haar toewijding en passie wankelden nooit.
Haar verhaal gaf me hoop dat een vrouw in een soms oude door mannen gedomineerde industrie zeer succesvol kan zijn en niet hoeft terug te houden om haar visie tot leven te brengen. Ik bewonder haar moed en passie.
Terwijl je evolueert en je merk groeit, wat is het belangrijkst voor jou? Welke waarde heeft u het hoogst?
RN: Integriteit is een waarde waar ik mijn eigen leven mee leef en het is zeker een waarde die mijn zakelijke beslissingen leidt. Ik geloof diep dat deze prachtige kans in mijn leven kwam als een geschenk en ik wil het recht doen. Ik waardeer ook enorm dat consumenten een kans nemen en mijn product kiezen. Ik wil dat ze bij elke stap blij zijn met de ervaring.
Op dat punt wil ik al mijn klanten een grote schreeuw geven. Ze namen een kans en geloofden in mijn product in een tijd waarin ze niet met mijn product konden omgaan voordat ze het kochten.
CoravinDe missie is om de manier waarop de wereld wijn ervaart te veranderen. Wat is je favoriete wijnervaring?
RN: Het was echt een hoogtepunt van vele reizen door de jaren heen. Als een jonge volwassene vers van de universiteit, merkte ik dat ik aangetrokken was naar unieke ervaringen en ze betrokken waren bij het wijnland. Of het nu de Yarra-vallei was in Australië, Toscane of Alto Adige in Italië, of de prachtige Rhone-vallei in Frankrijk, de boerderij-tot-tafel levensstijl waar dingen opzettelijk en puur werden voorbereid om het enige doel van optimaal genot, sprak me echt in Een manier die ik niet helemaal kan beschrijven.
Het kwam allemaal voor mij samen op een mooie dag in Les Baux de Provence, zittend met mijn man in het prachtige olijfgoed waar we verbleven, beide mijn kinderen keken hoe ze olijfbomen beklimmen en een glorieus zorgeloze tijd hebben. Op dat moment besloten we dat we prioriteit zouden geven aan het brengen van deze levensstijl in ons leven thuis in de VS. Binnen drie maanden werd dit verlangen een realiteit en een geschenk van het lot veranderde mijn leven voor altijd.
Naidu wijnen selectie
Naidu wijnen maakt kleine batch wijnen zoals Rose van Pinot Noir Viognier, Cuvee Rouge en Pinot Noir. De in landgoed gekweekte Pinot Noir 2019, een complexe en aromatische wijn met kenmerkende noten Jammy Blackberries, Earthy Pepper en Granaatappel, heeft net zijn weg gevonden naar het wijnprogramma bij Enkele draadboerderijen - Een restaurant met drie Michelin -sterren dat onlangs ook de Wine Spectator Grand Award.